TASCA : Viu la literatura!
Aquest trimestre recuperem la tasca que vam iniciar el curs passat amb el cicle "Viu la literatura!"
A partir d' ara heu de llegir, investigar, i arribar al fons i a l'ànima de tants escriptors i escriptores que al llarg dels segles per un motiu o altre van decidir VIURE LA LITERATURA. Cal, en definitiva, que esbrineu què ha fet que les seves obres hagin passat a la HISTòRIA.
Us hi animeu?
MJo
PAS A PAS...
1. Feu grups d'experts:
- Coordinadors
- Secretaris
- Facilitadors/ lectors
- Portaveus
2. Cada grup d'experts es correspondrà amb els temes següents:
(1) La Renaixença: context històric i literari. El Romanticisme, elrealisme i el Naturalisme. La poesia: J. Verdaguer/ La narrativa: N. Oller/ El teatre: Àngel Guimerà
(2) El Modernisme: etapes i objectius. La poesia de J. Maragall
(3) El Modernisme: carqacterístiques. La narrativa.
(4) El Modernisme: el teatre (S. Rusinol)
(5) El Noucentisme: Característiques i context históric
(6) El Noucentisme: La poesia de Josep Carner
(7) El Noucentisme: La poesia de Carles Riba
(8) Les avantguardes: característiques i context históric
(9) Les avantguardes: la poesia de J. Salvat Papasseit
3.OBJECTIUS dels diferents grups:
a) Localitzar i comentar informació sobre diferents períodes de la literatura catalana i del seu context històric i social.
b) Preparar un esquema/resum que compartireu amb els vostres companys i companyes el dia de la presentació.
c) Presentar i difondre càpsula d'aprenentatge (no necessàriament el mateix dia de l'exposició)
d) Exposar els resultats de la cerca a tota la classe (EO:10 minuts per grup)
4. OBJECTIUS grup-classe:
a) Avaluar càpsules aprenentatges dels diferents grups d'experts.
(3) El Modernisme: carqacterístiques. La narrativa.
(4) El Modernisme: el teatre (S. Rusinol)
(5) El Noucentisme: Característiques i context históric
(6) El Noucentisme: La poesia de Josep Carner
(7) El Noucentisme: La poesia de Carles Riba
(8) Les avantguardes: característiques i context históric
(9) Les avantguardes: la poesia de J. Salvat Papasseit
3.OBJECTIUS dels diferents grups:
a) Localitzar i comentar informació sobre diferents períodes de la literatura catalana i del seu context històric i social.
b) Preparar un esquema/resum que compartireu amb els vostres companys i companyes el dia de la presentació.
c) Presentar i difondre càpsula d'aprenentatge (no necessàriament el mateix dia de l'exposició)
d) Exposar els resultats de la cerca a tota la classe (EO:10 minuts per grup)
4. OBJECTIUS grup-classe:
a) Avaluar càpsules aprenentatges dels diferents grups d'experts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada