Escriure bé (1)
Ep, alumnes estimats!
1. Penseu en la situació de comunicació: què voleu escriure? A qui? Per què?
2. Apunteu les vostres idees tal com ragen del vostre cap
3. Descarteu les que no us acabin de convèncer i desenvolupeu les triades.
4. Ordeneu les idees i construïu oracions a partir d'elles.
5. Guixeu el paper sense importar-vos que sigui ordenat o brut
6. Tatxeu tot allò que és incorrecte o no us agrada, sense por.
5. Redacteu i reviseu
6. Llegiu-lo al vostre company perquè us en doni l'opinió o llegiu-vos-ho a vosaltres mateixos i comproveu què tal sona.
7. S'entén tot plegat?
8. L'escrit acompleix les vostres espectatives? Sí?
9. Doncs endavant: doneu-lo per bo, i redacteu el definitiu!
RÚBRICA AVALUACIÓ TEXTOS ESCRITS (1r cicle ESO)
COMPETÈNCIA DISCURSIVA= COHERÈNCIA, COHESIÓ I ADEQUACIÓ
CORRECCIÓ LINGÜÍSTICA= LÈXIC, ORTOGRAFIA I ESTRUCTURES MOSFOSINTÀCTIQUES
ÍTEMS
|
No ASSOLIMENT (0)
|
ASSOLIMENT SATISFACTORI (1)
|
A. NOTABLE
(2)
|
A.EXCEL.LENT
(3)
| |
(ADEQUACIÓ)
El text respon a la funció de comunicació? És adequat?
És original?
|
El text no aconsegueix l’objectiu comunicatiu o bé el registre i el tipus de text no són adequats.
El text no té la informació que es demana.
És avorrit
|
El text respon a l’objectiu de comunicació però amb dificultat.
|
El registre i el tipus de text són adequats.
El text és original i convincent.
|
El text aconsegueix l’objectiu comunicatiu i té tota la informació que es demana. El registre lingüístic és adequat. És entretingut i original. Està molt ben escrit.
| |
(COHERÈNCIA)
El text està ben organitzat? Ordenes la informació principal i la secundària de forma lògica?
|
El text presenta greus errades d’organització. Les idees costen de seguir. Hi ha repeticions i informació innecessària que fa perdre el fil de l’escrit.
|
Ordenes la informació principal i la secundària de forma lògica però el text no és del tot coherent
No totes les frases concorden.
|
Ordenes la informació bàsica i la secundària de forma lògica i ben lligada.
|
El text està ben organitzat. L’explicació de les idees és clara i personal.
.
| |
(COHESIÓ)
Les oracions estan ben lligades entre elles? Utilitzes connectors? Segueix una estructura ordenada en diferents paràgrafs?
|
No separes les idees en paràgrafs i no utilitzes connectors o no gaires. No tens clar com utilitzar els signes de puntuació.
|
Els lligams són mot simples i repetitius. Abús de la coma i oracions molt llargues.
|
Les idees estan, en general, ben lligades. Utilitzes adequadament els signes de puntuació.
|
No repeteixes ni inclous informació
Innecessària. Utilitzes correctament els signes de puntuació.
| |
(PRESENTACIÓ)
La presentación és acurada? La lletra entenedora?
Hi poses tots els signes de puntuació?
|
No respectes marges. Oblides el títol, la data, o el nom. El full no està net.
No hi poses tots els signes de puntuació o són incorrectes.
L’escrit té una presentació descuidada. La lletra és difícil de llegir.
|
La presentació i la grafia són satisfactòries: l’escrit té un mínim de netedat, marges i separació
entre línies. La lletra és llegible sense esforç.
|
.
| ||
(LÈXIC)
El lèxic s’ adequa al tema i es mostra variat i correcte? Hi ha interferències de mots d’altres llengües?
|
El vocabulari és molt pobre.
Castellanismes i barbarismes.
Hi ha més de 6 faltes de lèxic.
|
Vocabulari poc precís i poc variat. Repetició de mots.
Alguns barbarismes.
Hi ha fins a 4 errades de lèxic.
|
Oracions clares, ben construïdes i amb vocabulari apropiat al text. El vocabulari és variat i correcte.
|
Oracions que constitueixen paràgrafs ben definits. El vocabulari és ric I la lectura es fa agradable. Utilització variada de connectors.
| |
(ORTOGRAFIA)
Correcció ortogràfica.
Aplicació de les normes ortogràfiques.
|
Té 10 o més faltes d’ortografia.
|
Té fins a 6 faltes d’ortografia. Algunes, greus.
|
Té fins a 4 faltes d’ortografia. Alguna, greu.
|
Té poques (0-1) faltes d’ortografia o no en té.
| |
(MORFOSINTAXI)
Respectes les regles gramaticals de construcció d’oracions?
Utilitzes correctament preposicions, pronoms i conjuncions?
En la construcció d’oracions, hi ha interferències d’altres llengües?
|
Hi ha més de 6 errades.
|
Situació intermèdia.
|
Té fins a 4 errades
|
Frases ordenades i amb sentit complet.Concordances correctes. Absència d’interferències. Ús correcte de pronoms, conjuncions i preposicions.
|
VALORACIÓ ORTOGRAFIA
ASSOLIMENT SUFICIENT= 10 0-1F 3 2-4 F 2
A. NOTABLE= 14 5-6 F 1
EXCEL.LENT= 18 7…. 0
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada